בטון מוחלק לבית – יתרונות , חסרונות ומחירים

בטון מוחלק לבית פרטי

תוכן עניינים

שיפוץ הבית או בניית בית מחייבים אתכם לקבל החלטות משמעותיות, שבמקרים מסוימים אף ילוו אתכם לאורך שנים. בחירת הריצוף הנכון לבית שלכם תלויה במספר פרמטרים, עליהם יש לחשוב עוד בשלבים המוקדמים של השיפוץ או הבנייה. בשנים האחרונות החלו לעשות שימוש בבטון מוחלק כתחליף לאריחי הרצפה המוכרים. מהו בטון מוחלק, מהם היתרונות והחסרונות שלו, ולמי כדאי לבחור בבטון מוחלק לריצוף הבית? כל זה ועוד במאמר הבא.

ריצוף הבית

ריצוף הבית נעשה בשלבים האחרונים של הבנייה, אך צריך להיבחר עוד בשלבים המוקדמים, מאחר והוא חלק אינטגרלי מהתקציב והטון העיצובי. על הקבלן להיערך בהתאם לסוג הריצוף אותו בחרתם. לפני הנחת הריצוף יש לוודא שכל המערכות שעוברות ברצפה כגון חשמל ואינסטלציה תקינות וגמורות, שכן לאחר הריצוף הגישה אליהן תהיה קשה יותר, ולעיתים תסב נזק לריצוף.

סוגי ריצוף

כיום קיימים סוגים רבים של ריצוף, בסגנונות שונים ובגוונים שונים כגון; שיש, פרקט מעץ מלא או מלמינציה, אריחי אבן טבעיים, אריחי גרניט פורצלן, או בטון מוחלק. לכל סוג תכונות שונות מבחינת הנראות, התחזוקה והעמידות לאורך השנים. בנוסף, לכל סוג יתרונות וחסרונות משלו, כך שבחירת הריצוף נעשית לפי הצרכים שלכם ולפי העיצוב שבחרתם. ייתכן כי הריצוף הנכון בשבילכם לא יהיה הבחירה הטובה ביותר בבית אחר.

איך בוחרים ריצוף לבית?

כאשר אתם בוחרים ריצוף לבית עליכם לקחת בחשבון מספר פרמטרים. ראשית, מהו התקציב שלכם? פרקט למינציה לדוגמא, הינו בין הפתרונות הזולים ביותר לריצוף הבית. לעומת זאת, ריצוף הבית בשיש או ריצוף בטון לבית יעלה לכם הרבה יותר. שנית, חישבו איזה סגנון ריצוף ישתלב עם הסגנון העיצובי שבחרתם לבית, והאם הוא מתאים למצב המשפחתי שלכם. משפחות עם ילדים או בעלי חיים לדוגמא, צריכות לבחור ריצוף עמיד יותר, מאחר והסיכויים לשריטות וחבלות בריצוף גבוהים יותר. בנוסף, יש לוודא שאתם אכן יכולים ליישם את הריצוף שבחרתם. לדוגמא, רצפת בטון מוחלק לבית פרטי איננה בעייתית, אך אם אתם גרים בבניין דירות תצטרכו אישור מקונסטרוקטור של המבנה שהבניין אכן יכול לשאת את העומס של הבטון, כיוון שבטון הוא חומר כבד.

בטון מוחלק

בטון מורכב מחול, חצץ, מים וצמנט (אבקה המשמשת כדבק). ערבוב של כל החומרים הללו מייצר בלילה המשמשת לבנייה, שכן כאשר היא מתייבשת היא הופכת להיות קשה, מוצקה, ועמידה בפני לחץ, משקל ומזג אוויר. כבר שנים שבטון משמש לריצוף חניונים, ומקומות תעשייתיים, אך בשנים האחרונות החלו לעשות שימוש בבטון לריצוף פנים הבית. ריצוף בטון מוחלק לבית נותן לבית טון עיצובי מודרני ונקי, לצד יתרונות רבים אחרים. אופן ההנחה שלו מייצר ריצוף אחיד בנראות שלו, כיוון שהוא בעצם יציקת בטון אחת שלמה, והוא מגיע בגוונים שונים של אפור, ואפילו במספר גווני צבעים נוספים.

יתרונות הבטון המוחלק לבית

בטון מוחלק קל מאוד לתחזוקה ולניקיון, כאשר התחזוקה היומיומית נעשית עם מטלית וסבון. הבטון המוחלק הינו עמיד ביותר בפני משקל ועומס, כך שנפילות על הריצוף לא ייצרו לכם סדקים. אופן הנחת הבטון, הנעשית כשכבת בטון אחת שלמה, מייצרת מראה אחיד ושלם. בבטון המוחלק יש צורך לבצע רק חלוקה קלה ובלתי מורגשת של הריצוף, על מנת למנוע סדקים לאורך זמן. עם זאת, לעומת אריחי רצפה אחרים, ברצפת הבטון המוחלק תוכלו לבחור איך לחלק את השטח.

חסרונות הבטון המוחלק

ראשית כל, חסרונו של בטון מוחלק הוא בעיקר במחיר – מדובר בשיטת ריצוף יקרה יחסית. לאורך השנים הבטון יקבל סדקים קלים, שאינם משפיעים על עמידות הרצפה או על האטימות שלה, אלא רק מעט על המראה, וישנם כאלה שדווקא אוהבים את מראה הסדקים. חשוב להתאים את רצפת הבטון לאזורים בבית. בחללים רטובים לדוגמא, היכן שלעיתים יש צורך בהרמת הריצוף ובטיפול בצנרת שעוברת תחתיה, לא מומלץ לרצף בבטון מוחלק שכן לאחר מכן קשה לשחזר ולדייק בגוון הצבע של שאר הריצוף.

איך מרצפים את הבית בבטון מוחלק?

לפני שמרצפים את הבית בבטון מוחלק, יש צורך להכין את הרצפה. אם מעוניינים להחליף ריצוף קיים, יש צורך לפרק את הריצוף, ולהוציא את החול שתחתיו. את יציקת הבטון המשמשת לרצפת בטון מוחלק, מכינים ביחס שונה מעט מהרגיל, עם כמות גדולה יותר של מלט וחול. את החלקת הרצפה עושים באמצעות מכשיר הנקרא הליקופטר. לאחר מכן, יש לבצע חיתוכים עדינים בבטון, למניעת היווצרות סדקים. בשלב האחרון, יש צורך ליישם סילר – חומר שאוטם ומחזק את הבטון. באמצעות הסילר מקבלים גימור מבריק או מאט לרצפת הבטון בהתאם לבחירתכם.

בטון מוחלק לבית – השורה התחתונה

בחירת ריצוף הבית שלכם בבטון מוחלק יכולה להקפיץ את כל העיצוב שבחרתם ולהפוך את הבית שלכם למודרני ונקי. בטון מוחלק בעל יתרונות רבים מבחינת תחזוקה, נראות ועמידות אך מחירו גבוה יחסית. חשוב לוודא כי אתם אכן יכולים ליישם בטון מוחלק, הן מבחינת גובה החלל והן מבחינת עמידות מבנה הבית. מחיר ריצוף בטון לבית נע בין 180 שקלים למ"ר ועד כ- 350 שקלים למ"ר.

לקבלת הצעת מחיר