בטון מוחלק לגינה

בטון מוחלק לחצר

תוכן עניינים

בטון מוחלק בגינה יכול להיות פתרון טוב, עמיד ועיצובי לחצר. ניתן לעצב בבטון מוחלק רצפה, מדרגות ואפילו שביל, הכל במראה מודרני ונקי ובעמידות גבוהה לתנאי מזג האוויר. אם אתם מתעניינים ביישום בטון מוחלק בחצר שלכם, כדאי שתכירו את השיטה, את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה.

עיצוב הגינה

בין אם אתם לפני עיצוב מלא של הגינה ובין אם אתם סוף סוף הגעתם למצוא פתרון לפינה ההיא שכבר שנים מחכה לסידור, דבר אחד בטוח – כמעט כל שינוי שתעשו בגינה יכול לתת אפקט משמעותי על כלל החצר ולעשות אפקט של וואו.

זה כיף גדול לעצב את הגינה. בתחילתו של התהליך תמיד חשוב לשאול את עצמך (ואת בני המשפחה) – מה השימוש שנרצה מהגינה? האם יש ילדים שצריכים מקום לרוץ? האם נרצה מספר פינות ישיבה? גידול תבלינים או ירקות וכן הלאה. אל תשכחו לתכנן לעצמכם פינות ישיבה ומשחק גם לקיץ וגם לחורף ונצלו את מלא החלל על מנת ליצור סביבה רגועה, נוחה וכיפית.

בטון מוחלק לחצר

בטון מוחלק יכול להיות לכם פתרון מושלם לחצר. בטון מוחלק בחוץ נחשב לחומר חזק ואטום מפני נזקי הסביבה וניתן להשתמש בו לריצוף החצר , מדרגות ואף ליצור שביל בטון מוחלק. לבטון מוחלק לגינה חסרונות וגם יתרונות ועל כן, כדאי להכיר לעומק את אופיו של החומר ולהחליט בצורה הטובה והשקולה ביותר האם לצקת בטון מוחלק לגינה או דווקא לבחור בריצוף או דק. 

בטון מוחלק

באופן כללי, בטון מוחלק הוא אכן בטון. תערובת של חול, חצץ, מים ומלט, אשר ערבוב שלהם וייבוש ממושך נותן את החומר החזק והיציב אשר מוכר לכולנו. כשמדובר בבטון מוחלק, אכן מדובר בתערובת של אותם חומרים, אך אחוז החצץ יורד, לאור העובדה שחצץ יכול ליצור גבישים או חספוס ביציקה הסופית. על מנת לקבל בטון מוחלק, חוץ מתערובת מיוחדת, יש גם לבצע החלקה נוספת של היציקה בעזרת הליקופטר ממש בצמוד לייבוש הסופי.

יתרונות בטון מוחלק לגינה

ישנם יתרונות רבים ליציקת בטון מוחלק בגינה, לעומת אפשרות חיפוי אחרות כמו ריצוף או דק. הראשון והבולט ביותר הוא עמידותו מול נזקי מזג האוויר וחוזקו של החומר. בניגוד לריצוף סטנדרטי, בטון מוחלק לא "יתרומם", לא יווצרו רווחים בפוגות (החיבור של הרובה בין המרצפות) ולא יחדור מים מתחת לריצוף. מול הבחירה בדק היתרונות ברורים, כי תחזוקה של בטון מוחלק מאוד נוחה ולא דורשת שיוף וצביעה כל מספר שנים וכמובן ששום לכלוך לא נלכד בין המרווחים כמו שבדק.

אחזקת בטון מוחלק בגינה

בגלל שמדובר ביציקת בטון של ממש, אין צורך בחידוש הבטון המוחלק. אחזקת הבטון מסתכמת במריחה של סילר ייעודי , אחת לכמה שנים, אשר מחזק ואוטם את הבטון. הסילר גם הופך את הבטון המוחלק בגינה לנוח מאוד לניקוי, מכיוון שהוא מונע מהשטח לספוג נוזלים.

חסרונות בטון מוחלק לגינה

בטון מוחלק הוא בסך הכל פתרון טוב לעיצוב הגינה, אך יש לו  גם חסרונות שכדאי להכיר ולשקול. יציקת בטון מוחלק היא עסק יקר, ולכן ישנם אנשים שיעדיפו לחסוך ולהסתפק בריצוף סטנדרטי או דק. בטון מוחלק יוצקים לתוך תבנית שמכינים מראש. עובי היציקה הוא משמעותית גדול יותר מריצוף סטנדרטי, לכן צריך לוודא שלא נוצרים הבדלי גבהים לא רצויים בגינה. בבטון מוחלק נוצרים סדקים במהלך הזמן, אך כל עוד דואגים להשתמש בסילר במועד, מדובר על בעייה אסתטית בלבד, אשר בגינה יכול לתת את המראה הטבעי. בנוסף, במידה ובעתיד תחליטו שאתם רוצים להחליף את הבטון המוחלק בחצר למשהו אחר,יהיה הרבה יותר קשה לפרק את היציקה ולפנות את החומר.

האם בטון מוחלק מחליק?

שאלה הגיונית לשאול היא, האם בטון מוחלק מחליק? באופן גורף ניתן לומר כי בטון מוחלק לא מחליק בצורה קיצונית. למרות זאת הוא אכן יותר מחליק מריצוף חוץ אחר, במיוחד כשהוא רטוב. יש מספר חומרים שיכולים להוריד את מקדם ההחלקה בבטון. אפשר להשתמש בסילר עם חומר אנטיסליפ שצורב את הבטון  בצורה שכמעט בלתי מורגשת, או להוסיף אבקה פולימרית מיקרוסקופית לסילר (מונע החלקה, אך יקנה לבטון מגע חולי) . כדי למנוע הצטברות של מים, במהלך היציקה של הבטון המוחלק בחוץ, חשוב לשים לב שיוצרים סטייה קטנה בבטון, על מנת למנוע היווצרות של מי גשמים או שטיפה.

צבע בטון מוחלק חוץ

האלמנט העיצובי של הבטון המוחלק לגינה הוא אלמנט שמראש מוגדר כמודרני ותעשייתי. אם בחרתם לשלב בטון מוחלק בחצר שלכם, תקבלו משטח חלק ויפה בגוון בטון כזה או אחר. על מנת להתאים את צבע הבטון המוחלק, עוד בשלב הייבוש של הבטון ולפני החלקת הבטון באמצעות "הליקופטר", מפזרים פיגמנט צבע על הבטון, אשר יאפשר להבהיר או להכהות בהתאם לגוון הרצוי.

ובשורה תחתונה

בטון מוחלק לגינה הוא פתרון מעולה למספר יישומים אפשריים לגינה. בסופו של דבר מדובר על חומר עמיד וחזק, ושכמעצבים שביל או רצפה בחוץ, זה נתון חשוב ומשמעותי. אומנם נוצרים קצת סדקים במהלך הזמן, אבל זה מוסיף למראה הטבעי של הבטון. במידה ואתם מעוניינים ברצפה או מדרגות בטון מוחלק צבעוניים, כנראה שתרצו למצוא פתרון אחר כגון בטון מוטבע או מיקרוטופינג. במידה והמראה המודרני הוא בדיוק מה שרציתם, והוא עומד בתקציב שהצבתם, בטון מוחלק הוא הפתרון בשבילכם.

לקבלת הצעת מחיר